resumé över tiden i danmark

dag ett: vi landade redan vid 10 och begav oss då till benjamins lägenhet som vi skulle få låna. det var en mysig 2a med det minsta badrum vi någonsin sett. man fick i princip stå på toaletten för att få plats att duscha, men klaga gör jag inte! vi packade upp våra saker och begav oss ut mot stan. buss till Norreport, och en liten promenad på köpenhamns gator. ett mysigt lunchställe hittade vi, och den bestod av entrecote, gott gott! gick vidare mot den stora shoppinggatan ströget och avsluta dagen på en uteserverig i nyhavn. (världens mysigaste hamn mitt i köpenhamn) middag fick bli tacos i lägenheten och senare kom benjamin, daniel och deras kompis yilmaz över för lite chillkrök. riktigt mysig dag blev det!

dag två: åkte in till stan igen, lunch på subway och sedan vidare till museum. guiness rekord museum vilket faktiskt var ganska coolt. många rekord fick man se, och det avslutades i ett slags spökhus. (fråga mig inte varför, det bara var så) vi gick vidare på ströget efter det och dessa dag slutade på en otroligt mysig glassbar. supergott och supermysigt! efter denna dag ute åkte vi hem till lägenheten, fixade snabb middag, fixade oss och sedan var det dags för utgång. daniel och yilmaz kom förbi och vi tig tillsammans bussen ut till köpenhamns uteliv. blev en kväll på "Minibar" som då var mer som än bar, än en club. roligt hade jag även där, och kom inte hem förrän 7 på morgonen.

dag tre: i och med att kvällen avlutades sju på morgonen blev det en lång sovmorgon, och en seg start på dagen. blev lite tv-mys, långsam frukost osv till 5-tiden då vi blev upphämtade av daniel och hans kompisar. bakken var nu målet (motsverigheten till tivoli) och det var där resten av dagen spenderades. några öl vid vattnet och sedan en trevlig middag på en restaurang gjorde dagen riktigt bra. efter bakken åkte vi hem och sussa sött.

dag fyra: denna dag började med att vi åkte till Christiania, "knarkens stad" typ. det är ett ställe i köpenhamn omringat av murar, och som i princip vill bli ett eget land. de hade egna regler och något som var mer än tillåtet var knark. man ska kunna känna sig fri där inne, är tanken. har aldrig sett någon liknande, och det va riktigt coolt att se. de såldes alla sorters knark man kan tänka sig helt öppet, och 99% av alla som var där satt med en joint eller kaka i handen. helt galet sjukt, men som sagt coolt.
efter christiania åkte vi till uteserveringarna i Nyhavn igen och åt smörrebröd. (dansk tradition) bröd med lax, galet gott :D denna dag slutade med ett förkrök hos en av banjamins kompisar och fortsatte sedan på Club Night Fever, där discomusik spelades. var en riktigt kul och rolig kväll, och direkt från krogen åkte vi till flygplatsen för hemresa.
(tyvärr fick man inte ta kort i Christiana pga alla olagligheter där, så finns inga bilder därifrån :/ )

resan i danmark var sjukt jävla rolig och lyckad, och jag ska absolut tillbaka. önskar att vi hade haft fler dagar där så vi hunnit med mer. fast är väldigt nöjd med det vi hann med. saknar redan folket där :(