varning för långt inlägg (sälen!)

tänkte ta och berätta om den här veckan i sälen, så här kommer det.

söndag 28/2:
sätter oss på bussen mot sälen vid 13.20. bussen var lite utav ett skämt. vi fick en extrabuss vilket resulterade i en buss utan lampor, AC som stod på 10 grader, toalett som endast fick användas i nödfall, ingen teve, inget bagageutrymme utan ett släp efter bussen, inget eluttag osv. vi kom fram vid 7, halv 8 tiden och hittade tillslut vår stuga/lägenhet/radhus. (vet inte vad jag ska kalla det men fint var det) somnade sött i våra sängar rätt tidigt.
måndag 1/3: första dagen och vi vaknar upp till solljus. ut i backen åker vi efter frukost och det var underbart. vårt boende låg 20 meter från liftarna så det var ju helt okej om man säger så. åkte lite, åt lite lunch och åkte lite till. hem och fixade oss och sedan satt vi på afterskin en liten stund. blev inbjudna till "värmlaningarnas" stuga i tandådalen så vid 9tiden liftade vi dit. var trevligt och mysigt och taxi hem vid 1 tog vi.
tisdag 2/3: valde att sova ut och drog ut i backarna efter lunch om jag inte minns helt fel. var lika soligt och fint även denna dag och livet lekte ett tag. kvällen blev tidigt isäng och det var skönt.
onsdag 3/3: åkte skidor som vanligt och kvällen spenderades på en resturang. det var show där, med sex personer som dansade och sjöng och var hur bra som helst. även denna kväll somnade vi ganska tidigt i våra sköna sängar.
torsdag 4/3: fick bli en skidlös dag, i alla fall för min del. vi gick och satte oss på skiloge mot en vägg i solen och drack varm choklad och te i säkert över två timmar, mycket mysigt. solen ville verkligen vara med oss denna vecka och det tackar vi för! kvällen spenderades i värmlängingarnas stuga igen. vart fest och det var riktigt kul. lyckades dock ramla ner för deras trappa som var brantare än en svart backe, och halare än en isig svart backe så knät blev lite smått förstört. blått, svullet och sårigt men det är smällar man får ta.
fredag 5/3: gav oss ut i backen och efter tre åk insåg jag att mitt knä inte riktigt gillade mitt åkande. det gjorde sjukt ont så efter vi hade ätit lunch i toppstugan (dvs högst upp av alla backar) åkte tillbaka till vårt hem och vilade. knät hade nu blivit en aning blåare, en aning svullnare och en aning ondare. denna kväll blev den roligaste under hela veckan. vi åkte till högfjället och var på nattklubben HC, tillsammans med värmläningarna och såklart massa annat folk. petter spelade och det var grymt. vi utnyttjade bardisken ordentligt kan jag säga! (som dansgolv alltså) och sedan blev det efterfest i tandådalen med värmläningarna igen. dock blev det mer sovfest för min del eftersom jag somnade direkt när jag kom dit. musslyckat i know. blev väckt vid fyra av att hanna drog mig i benet och sa att taxichaffuören stod i hallen, lagom skumt?! men så var det.
lördag 6/3: detta var ju alltså vår sista dag i sälen. jag sov ut ordenligt efter gårdagens festligheter, skönt. vi skulle egenligen badat i den nybyggda badanläggningen som låg 100 meter från oss, men varken jag eller hanna orkade. tror heller inte att det skulle varit speciellt bra för mitt knä. så det fick bli en slappodag. hanna åkte ut i backen nån timme men som sagt var mitt knä inte riktigt med mig. värmläningarna ville att vi skulle komma till dom på kvällen igen, men eftersom vi inte hade råd att lägga ut mer taxipengar och eftersom vi var tvungna att gå upp tidigt idag blev det inte så. vi hade istället en lugn hemmakväll framför teven. packade ihop våra saker gjorde vi också.
söndag 7/3: idag alltså. vi ställde klockan på 8 och packade ihop det sista. klockan 09.45 gick bussen hem och som tur var fick vi i alla fall en lite mer modern buss, lite. kom hem nu för ungefär en timme sen.

JAG VILL TILLBAKA TILL SÄLEN! det var så sjukt roligt och jag kommer sakna backarna, solen och folket som faaaaan. nu är man tillbaka till vardagen, skolan. yeey. roligt.

kommer självklart upp bilder, men senare. bjuder så länge på en bild på mitt knä. titta och njut.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0