sjuk - ingen dröm precis

sjuk. feber. man ligger i soffan med duntäcket på sig och känner hur man börjar kallsvettas. av med täcket, och plötsligt får man känslan av att ha hamnat i en igloo, man börjar frysa. på med täcket igen, och allt börjar om, och sedan fortsättar det så tills febern är över. ont i halsen. man tvingar sig själv att inte svälja, för att låta bli att känna det onda, men man lyckas aldrig. man sväljer och sväljer och får lika ont i halsen varje gång.inget hjälper? man proppar i sig alvedon för att huvudvärken ska gå över och för att få ett litet hopp om att febern kanske ska gå ner någon grad. och man tar slut på en hel nässpraysflaska för att kunna andas normalt genom näsan, för att ta bort det täppta. att ögonen klibbar igen när man vaknar finns inget att göra åt, man får bara försöka pressa upp ögonen och se lite halvbra dom första minuterna.
nej, jag gillar inte vara sjuk, och det är just i denna situation jag är. man vill bara somna om och vakna upp frisk. man känner inte för att göra nånting alls, utan halvligger i soffan och tycker synd om sig själv. men men thats life, en vanlig förskylning i en vanlig människas liv. jag överlever, så jag ska inte klaga. ändå kan jag inte låta bli. jag hatar att va sjuk. så är det bara.

Kommentarer
Postat av: Cassiluu

saknade dej i skolan bruden!

2009-03-02 @ 16:23:01
URL: http://bellmanc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0