5 januari

Namnsdag: Hanna, Hannele

HANNA är ett grekiskt namn som betyder nåd eller benådad. I Sverige har det använts sedan 1500-talets slut. Modenamn på 1990-talet. Närbesläktade namn är t.ex. Hannele, Hanny.

jaa grattis till mig på min namnsdag då :) jag fick ett par mjukisar och en skiva som man instalerar på datorn, där man lär sig det mesta om att köra bil . alltså en nybörjarkurs (?) som säkert passar utmärkt till mig. haha.
ställde klockan i morse för att försöka vända tillbaka dygnet. jag lyckas alltid vända upp och ner på dygnet under loven så jag är vaken långt in på natten och sover bort halva dagen. men nu är alltså målet att vända tillbaka det innan skolan börjar på onsdag.

dagen kommer väl antagligen vara lika seg som resten av dagarna på det här lovet. ska till morfar på middag. som sara sa "har ni släkthelg eller?" aa det verkar så, för tre dagar sen var farfar plus fru här, igår var vi hos farmor och idag ska vi till morfar. det blir ju inget annat än släkthelg. fattas bara att vi ska äta hos mormor, men det gjorde vi ju ändå på julen så.

jaja, nu ska jag gå och göra ingenting ett tag innan vi åker iväg. have a nice day <3

Kommentarer
Postat av: Lena

Grattis Hanna i efterskott!

Hanna betyder blomma på japanska, men det visste du ju redan!

Kram från moster i öster

2009-01-09 @ 01:47:12
URL: http://lenaikyoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0