vandring idag igen

tjolahopp!
idag har vi varit och tittat på det gyllene templet och på ryoanji. det gyllene templet är ett tempel täckt i bladguld, och det är hur fint som helst. hela omgivningen där är supercool och det känns som man är i en sagovärld.
ryoanji är såklart också ett tempel område. i området finns det ett ställe där det är stenar. det kankse inte låter så jätte intressant, men saken är den att var  man än står eller okej jag ska säga sitter, ser man bara 14 av 15 stenar. tyvärr lyckades ju jag och min syster förstöra det genom att stå på ett ställe där vi såg allt, vilket gjorde allt mkt mindre intressant. meningen var att man skulle sitta ner och titta, men vi stod såklart upp. så kan det gå. min syster var hur besviken som helst på att vi såg alla och ja, lite besviken blev nog jag också. men det var ju en bra tanke iaf. det skulle ha något med harmoni att göra,eftersom hela japan typ är beroende av harmonisaker. själv tycker jag inte att det är så jätte kul och harmoniskt att sitta och titta på gråa stenar, men vem vet alla är ju olika, vissa kankse tycker det är underbart.
nu ska jag försöka plugga lite, vilket inte har gått bra alls hittils. jag har tänkt hela tiden att jag kan göra det senare men nu har jag kommit på att snart åker ju vi till tokyo och där kommer jag verkligen inte ha tid att plugga. jag funderar på att låta bli att följa med  till ett ställe och stanna här och plugga istället. inte kul alls, men och andra sidan måste man prioritera skolan.
till middag ska vi äta den otroligt japanska maträtten köttbullar :) eller aa , iaf vi barn.
ha det gööttt alla människor , så återkommer moi imorgon :)

det gyllene templet det gyllene templet de  försök översätta det här då

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0