2 november

goddagens.
hann inte blogga igår, och jag bryter äve mitt löfte om att lägga in bilder. är så komplicerat, förstår inte hur jag ska få in dom, men en vacker dag kanske det går.
igår var vi i harajuku och shibuya, sevärdigheter och shopping. kom hem med 3-4 påsar fulla med kläder och smycken. det gillar man ju gaaaanska mycket. dock är det inte speciellt mycket billigare här än i sverige, bara en del saker som tex converse (vilket jag självklart har inhandlat)
idag besökte vi först tokyo tower som det heter, och är ett "torn" hägre än eifeltornet. vi åkte upp på 250 meters höjd och hade utsikt över i princip hela tokyo. helt galet! fanns även ett "aquaria" med över 50,000 fiskar som vi gick in i.
efter det åkte vi in till shibuya igen, som dessutom har världens mest trafikerade övergångsställe om jag inte minns fel. är över 3 tusen människor som går över vid varje "grön gubbe" lite coolt sådär. åt på en jätte mysigt restaurang som vi faktiskt besökte sist vi var i tokyo och fastnade för! massa god plockmat var det man fick beställa in.
imorgon vet jag inte vad som står på schemat, men ska nog kunna slänga in ett inlägg om det då.
nu ska jag mysa ner mig i soffan, och sen är det dags att sussa.
naattti



tokyo tower


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0