ny termin, ny start

fredag imorgon. det blir min första skoldag på denna vårtermin. det kommer bli en tuff termin. jag kommer ha fler lektioner vilket också såklart kommer leda till längre dagar. nationella proven ska göras. "dom stora, ganska skrämmande proven som är så viktiga" det betyder att jag kommer ha mycket press på mig. men precis som alla andra 21 terminer jag har haft i skolan, så får jag se till att fixa det. på ett eller annat sätt.
jag gillar vårterminen mer an höstterminen. det är fler lov, och vem gillar inte loven? dessutom går man mot ljusare tider vilket ofta gör än på bättre humör. ett riktigt plus i vår är ju självklart att jag fyller 18. det kan man nog glädjas åt ett bra tag. jag har en del planer för våren också, tll exempel kommer jag kanske åka upp med hannas familj till sälen en vecka. det kommer bli kul.
jaja, som jag sa - jag får se till att fixa den här terminen också, det är ju trots allt min näst sista vårtermin i skolan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0