ni, du & jag

jag skriver det är för att jag vill att ni två ska veta. frågan är bara hur jag ska börja.. det känns inte på samma sätt längre. ni är mina bästa vänner och det vet ni, men det är inte "vi" längre. det känns som ni går era egna vägar och jag står kvar. jag vet att det säkert inte är så ni tänker, men det är så det känns. jag är så glad för er skull, och jag skulle göra allt för er, men skulle ni göra detsamma? speciellt du. du går bara längre och längre iväg för vaje dag och jag undrar om du märker det. jag undrar om du ser vad jag tycker om det. jag vill ha dig kvar i mitt liv mer än nånting annat, men jag tänker inte vara den som går efter. min största önskan är att allt blev som det var förut, även fast jag vet att det aldrig kommer bli så. vi båda växer, blir äldre, hittar nya vägar. vi har alltid sagt att vi ska gå tillsammans, och alltid hjälpa varandra. alltid ta varandra i första hand och alltid finnas där. ska jag vara ärlig så är det inte så längre. du väljer bort. du väljer det som passar dig, jag vet inte om du ser? jag vet inte hur länge jag orkar gå och vänta på att du ska se mig. hur länge jag ska behöva gå efter dig, i dina vägar. jag har försökt ta upp det här med dig, men du kommer med bortförklaringar. kanske ser du som sagt inte, kanske väljer du att inte se. men vi lever ändå i verkligheten, i nuet. och det här nuet är inte bra. det är inte som det borde vara. det borde vara du och jag, det borde vara vi tre, men hur ofta är det så? ni är ju dom jag behöver allra mest. ni är dom som får mig att leva vidare, och verkligen se dagarna med ljus. jag hoppas ni vet om det, för det är jag så tacksam för.
jag vill att ni ska förstå, men jag vet inte hur jag ska få fram det.
det jag vill säga är i alla fall, att jag behöver er och jag vill att det ska vara vi tre. jag vill ha kvar er föralltid för ni gör mig till den jag är, och jag vet inte vad jag skulle gjort utan er.
eller ah.. nej nu ska jag avsluta det här. det rör bara ihop allting ännu mer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0