galen dag.

idag har det vart en dag jag nog kommer komma ihåg ett bra tag till. vill ni läsa om det så läs vidare, annars kan ni hoppa till nästa stycke mihi. började med att jag valde att följa med sara till kallhäll (har aldrig varit där tidigare) för att vara barnvakt åt hennes systerdotter. vi går på promenad och leker i parken och så i över två timmar, och det var hur mysigt som helst. var ju kanske årets varmaste dag också så det skadade ju inte. hur som helst, så bestämde vi oss för att gå hem och äta. en liten bit utanför lägenheten upptäcker jag att min väska är borta. (i den finns allt, busskort, plånbok, nycklar, mobil, ipod mm) jag får självklart råpanik och springer tillbaka den vägen vi har gått. självklart hittar jag inte väskan någonstans. inte nog med att jag inte hittar väskan, hittar jag inte sara heller. så där står jag, utan mobil, utan busskort mitt i kallhäll där jag aldrig har varit förut och vet inte vad jag ska göra. på något sätt lyckas jag hitta tillbaka till lägenheten, efter ett bra tag! och efter ett bra tag till kommer sara flåsandes helt röd i ansiktet och med barnvagnen framför sig. och gissa vad hon hade med sig? jo min väska. min fina älskade väska. hon hade ringt till min mobil flera gånger och tillslut svarade en tant som hade hittat väskan. tack gode gud för att det var en snäll tant och inte nån ungdom som skulle tagit allt som var i den. jag kan inte annat än älska den tanten asså. hon räddade min dag och min framtid dom närmaste dagarna! - alltså, en dag jag nog aldrig kommer glömma. min panik slog nog all panik man kan ha.

för att prata om tidigare idag, så spenderades ungefär 20 minuter i klassrum. först geografi i 10 min, där vi bara skulle lämna in vår hemtenta. sen 10 min i matteklassrummet där vi bara skulle få tillbaka våra resultat på nationella. fick ett klart G på dom, mycket bra av mig.  alltså var skoldagen väldigt kort, och mycket skön!

imorgon är det orientering på långholmen som gäller. skönt att inte va i skolan, oskönt att behöva va där klockan 9.00, men thats life.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0