10 & 11 juni

hejsan igen, nu tänkte jag uppdatera litegrann
kan börja med att berätta om igår:
då det var skolavslutning, och alla vägrade låta det dåliga vädret förstöra skolavslutning genom att ändå komma i klänningar, kjolar och shorts. var en lite halvtråkig avslutning i sjödalsparken där lärarana trodde att dom var bättre på att spela i ett band tillsammans än vad dom egentligen var. efter det delades betygen ut, och ja mina var väl som förväntat. inte direkt bra men inte dåliga heller.
efter skolan bar det av en snabbis hem till mig och sedan till sara för att senare grilla med tjejerna. blev skitmysigt, och som vanligt hade vi kul. bar senare på kvällen av till långsjön, och blev hemskjutsad vid 12 nångång.
känns helt sjukt att hela ettan redan är över!

och idag:
började det ju med bagravning för min farfar vid halv 10 i ett kapell på skogskyrkogården. var som jag sa förut jätte jobbigt, men skönt att det är över nu. hade gått och väntat på begravningen ett tag, och nu slipper jag gå och tänka på den mera vilket känns bra.
lite senare nu på eftermiddagen åkte familjen plus mormor och åt på amazon, så nu är magen proppfull av god mat!

så så såg min första dag på sommarlovet ut. den var inte speciellt rolig, men det var verkligen en dag man kommer minnnas. dagen då min farfar begravdes, dagen då jag för sista gången fick säga hejdå till honom, genom att lämna en ros på kistan och genom att be för honom där uppe i himmelen.  jag säger som vi skrev på krasen vi gav honom "du kommer alltid finnas i våra hjärtan"

             

             
                             bilder från den kalla och regninga avslutningen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0