4 feburari

oj vad alla var ivriga att läsa om min dag innan jag ens har hunnit skriva något :)

började skolan 09.45 med klassråd. var väl inte ett allt för seriöst klassråd, som vanligt. fick min frånvarorapport som såg ganska okej ut. hade bara två oanmälda lektioner frånvarande och det var ju mina två sovmornar, som inte ska hända igen :) hur som helst så såg vi en film efter. den heter När mörkret faller och vad väldigt gripande. den handlar om tre olika situationer, bla om hedersmord. den var sjukt bra och sjukt sorglig. man blir så himla arg när man ser sånt här med hedersmord och liknande. förstår inte hur man överhuvud taget skulle klara av att mörda sitt barn för något man inte ens är säker på att hon/han gjort? ibland är man glad över att man lever i sverige med den svenska kulturen.

jobbade lite med vårat grupparbete efter, men gick ganska snabbt hem. eller nä jag gick till castello och fick världens äckligaste chailatte som jag bytte ut mot en cola istället. dom hade tydligen slut på något pulver dom brukar ha i så dom hade gjort den på något annat sätt. USCH!

ska strax sätta mig och plugga klart spanskan, som jag hoppas kommer gå bra imorgon. hoppas på ett VG eller helst MVG- kanske? får se hur det går. håll tummarna för mig :) 

                                      
                               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0