dag 3

vaknade av väckarklockan kl 9 idag, men somnade självklart om. blev väckt av pappa runt halv 10. alla var redan uppe så jag gick upp jag med. vi åt frukost och vid 11 började vi gå mot en marknad som vi skulle på idag. vi tog bussen några stationer. skillnaden mellan bussarna här och de hemma är att här går man på bak, och sedan när man ska av går man av fram och lägger pengar i något sorts fack.  det kostar 220 yen för mig, vilket är ungefär 15 svenska kronor.
vi gick runt på markanden och jaa, det var väl sådär. jag är i och för sig inte en person som älskar markander så det är väl inte så konstigt men visst den var väl kul på sitt sätt. de hade nästan allt där, allt från mat, kläder, olika hantverk mm. jag köpte faktist ingenting! min lunch bestod av en grillad majskolv. kanske inte direkt världens lunch men man vågar ju inte smaka de där grillade  spetten och sörjan av bläckfisk. min efterätt var ett äpple som var typ inlagt i rött socker eller något sånt. vet inte riktigt vad det var men det smakade iaf helt okej :)
egentligen skulle vi nu åkt till ett bad som heter onsen, men när jag och min syster fick veta att man ska bada helt näck bangade vi haha. det känns lite konstigt att sitta i ett "varmt badkar" helt naken med främmande japaner, ja ni kanske förstår. middagen kommer spenderas på en japansk resturang idag med.
resturangen igår var helcool. man var tvungen att ta av sig skorna innan man gick in, och borden var så där låga som iaf jag bara har sett på film och teve. hur coolt som helst och helt enkelt en väääldigt typisk japansk resturang!

där ser ni två japaner med kimonos utanför ett tempel  min

Kommentarer
Postat av: Cassandra

Sverige saknar Hanna !!

Längtar tills du kommer hem gumman<3

2008-10-25 @ 19:09:46
URL: http://bellmanc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0