nagahama

har precis kommit hem från nagahama, en lite ort eller vad man ska kalla det här i Japan. vi tog tåget dit igår vid 12,och var där vid ungefär halv 2. där åt vi på en känd resturang, som jag inte kommer ihåg namnet på. de sververade rätten mamma & barn som var en rätt med ris, kyckling och ägg. lite kul är namnet faktist. efter det gick vi till vårat hotell som var ett riktigt japanskt hotell men madrasser på golvet som sängar och låga bord. var helt okej, men det kändes lite som att man var i en gillestuga. där serverades middag och efter middagen hade vi chansen att bada i sånt där jätte varmt vatten. något som jag inte gjorde men som några av oss gjorde.
kl 8.30 blev vi serverade frukost. de vuxna  fick riktig japansk frukost som består av bland annat ris, räkor och fisk. låter inte så där jätte lockande att äta till frukost tycker jag, så vi andra fick flingor och mjölk :) efter det gick vi ut lite där i "byn" och sedan åkte vi hem.
resten av dagen ska vi typ packa lite eftersom vi åker till Tokyo imorgon, och jag ska försöka plugga lite. middag tror jag vi ska äta ute.
vår lunch idag var förresten väldigt intressant. donken-mat.
men men, jag vet inte om jag hinner skriva imorgon eftersom vi som sagt åker tidigt till Tokyo, men jag ska försöka. annars hörs vi om några dagar, ciaaao

våra sköna sängar jag borde vinna pris för  kära släkt med kimonos detta äter man till frukost i japan mysigt va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0