gaaah

det här är en av den stressigaste perioden av mitt liv. helt plötsligt kommer allt på en gång! skola skola och åter igen skola. det är liksom det mitt liv går ut på. så sjukt stressande. alla lärare verkar tro att vi bara läser just deras ämne, vilket gör att de kan ge oss prov på hur många sidor som helst. inser dom inte att vi också är människor? dom verkar se oss som robotar som nöter in deras ämne i huvudet. man hinner inte med ett skit utanför skolan, hela tiden går man runt och oroar sig för hur provet ska gå, och det kan jag lova inte är kul. så här sa min mamma till mig för några dagar sen: "du borde också få känna känslan av att du nångång kan allt till ett prov, att du känner dig helt färdig pluggad" och hon har fanmig rätt. varför har jag aldrig känt den känslan ? jo för att man hinner aldrig innan man måste börja plugga på nästa ämne. jag tror jag dör på den här stressen. hade jag vetat att det var sån stress och sånt tempo på den här linjen hade jag aldrig valt den. jag trodde jag skulle klara allt men nu vet jag inte längre. just nu vill jag bara ha jullov. ett jullov där jag kan koppla från allt i skolan och bara njuta av dagen. det längtar jag till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0