allt

ja då var det snart kväll, och dålig som jag är har jag inte pluggat mycket alls. mest bara gått igenom matten som kommer på provet. jag har kommit fram till att jag hatar att plugga, och att jag är sjukt dålig på det! vet inte varför. man borde ju ha fått in en helt okej studieteknik nu när det ändå har gått 9,5 år i skolan. men nej, jag tror inte jag har lyckats än. får fortsätta försöka komma på ett sätt som funkar bra för mig. när den dagen nu kommer....

en sak som jag har funderat på en del är varför föräldrar är så väldigt lättirriterade. minsta lilla fel man gör och dom dampar totalt. föräldrar borde veta att man faktist försöker så gott man kan att vara den "perfekta lilla dottern" men det är inte alltid så lätt. inte när man bara får massa skit tillbaka. visst jag erkänner att jag inte hjälper till mycket hemma, men har dom tänkt på vad det kan bero på? I don't think so! om man nångång fick höra något positivt och inte bara massa gnäll då hade nog stämningen hemma hos mig varit mycket bättre. tänk på det nu kära föräldrar när ni läser det här. för jag vet att ni gör det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0