1 januari 2011

känns konstigt att skriva datumet. 2011, ytterligare ett år av mitt liv är förbi.
har så mycket förhoppningar och förvätningar på detta år, men samtidigt skrämmer det mig så himla mycket. jag kommer ta studenten, vilket kommer vara underbart. det är ett steg vidare i livet, ett steg in i vuxenvärlden. och det är just det där steget in i vuxenvärlden som skrämmer mig. vad ska jag göra efter gymnasiet, efter skolan som har varit mitt trygghet de senaste 12 åren? kommer jag få något jobb eller kommer jag bli arbetslös? hur ofta kommer jag träffa mina vänner som jag nu brukar träffa varje dag? hur många kommer jag tappa kontakten med helt och hållet? att inte veta, det skrämmer mig.
året som har gått var både bra och dåligt. jag tror aldrig att jag varit med om ett år som innehållt så mycket olika känslor. har haft de bästa dagarna i mitt liv, men också de sämsta. har mått så underbart bra och varit så lycklig, men också så väldigt olycklig. jag kan inte beskriva det här året med ett ord, för det har hänt så pass mycket. jag har lärt mig en hel del, och det är jag glad över. jag har blivit starkare som person också och det är jag stolt över.
det jag alltid kommer minnas från detta år är resan till Kos med mina vänner. det var den roligaste vecka jag någonsin varit med om och jag ångrar inte en sekund där nere i grekland. jag levde livet och jag mådde så otroligt bra. om jag kunde, skulle jag resa tillbaka i tiden till den veckan och stanna där ett tag.
sen är ju även detta år speciellt eftersom 2010 var året då jag fyllde 18. jag räknas numera som vuxen, och inte som ett barn. 18 betydde mer frihet och redan tre dagar efter min födelsedag tatuerade jag mig. "live your life after the dream you once had" skrev jag under nacken, och det är mottot jag alltid vill följa. jag åkte även på min försat kryssning med några kompisar, och att jag fyllde 18 gav mig även rätten att pierca tungan utan mina föräldrars tillstånd. 2010 spenderades en hel del på stockholms uteställen och det var där mycket av mina pengar spenderades. 2010 innehöll mycket dansande, skratt och alkohol. många 18års fester blev det också.
2010 var som ett år som inte är likt alla andra. hur vet jag inte. det bara känns så på något sätt.
nu välkomnar jag 2011 med som jag sa, höga förhoppningar och förväntningar och hoppas innerligt att det blir ett bra år.
ett bra och annorlunda år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0