f e j k

måste bara säga en sak. jag har insett hur sjukt uteseendefixerade folk är. (mig inräknat) om jag då ska ta mig själv om exempel. jag bleker mitt hår ungefär varannan månad för att jag tycker min riktiga hårfärg är ful. alltså - fejk. jag plattar mitt hår varje dag för att jag tycker att mitt halvvågiga hår är fult. alltså - fejk. jag noppar ögonbrynen för att inte gå runt med två buskar i ansiktet. alltså - fejk. jag har nu börjar använda bruna linser för att jag är så trött på min vanliga ögonfärg, dvs blå. alltså - fejk. varje dag sminkar jag mig för att få mer markanta ögon, mer framhävande kindben och finare hy. alltså - fejk. jag har några gånger testat läppglans som ska göra läpparna större genom att svullna. alltså - fejk. jag solar solarium för att få en finare färg nu på vintern. alltså - fejk.
satt och och tänkte på detta idag och insåg hur sjukt det egentligen är. jag menar absolut inte att man ska sluta fixa sig, sluta bry sig om sig själv, men det här är liksom bara en del exempel som jag gör. andra gör mycket mer. det är stört!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0