22 mars

yes, då var man uppe med tuppen, i alla fall i en tonårings underbara liv. att jag är uppe vid 10 är ungefär lika vanligt som att jag lägger mig vid 11 en lördag, dvs det händer ytterst sällan. kommer faktiskt inte ens ihåg sist jag la mig så tidigt, och var uppe så här tidigt. men men, skönt är det!

kan bjuda på dagens to do list:
- städa kaninbur, suuck!
- skriva samuppgift
- duscha
- räkna matte, ännu mer suck.

- och allmänt bara njuta av söndagen, innan en hel skolvecka drar igång.
det possitiva med att gå i skolan, är att tiden går ganska fort, det känns som veckorna bara rinner förbi, och det betyder ju att man går snabbare mot loven. om bara två veckor har vi ett skönt påsklov att se fram emot! men samtidigt längtar jag inte efter veckorna som kommer efter lovet. då drar nationella proven i matte och engelska igång, och "sista spurten" börjar. det är då man ska visa vad man verkligen går för, och lärarna är inte snåla med prov och inlämningar. den jobbigaste tiden i skolan kankse? men samtidigt vet man att det är det absolut sista innan sommarlovet. allt går väl i ett, skolan är jobbig, men tanken på sommarlov gör att man kämpar på, tills sista dagen. 47 dagar kvar i skolan (då räknas såklart alla studiedagar och röda dagar bort), det ska man klara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0