inget liv

jag har verkligen lärt mig på den senaste tiden att alla människor inte tänker och lever som jag. varje människa har sin egen livsstil och syn på vad man ska leva upp till. för alla är det inte en självklarhet att rtex ringa tillbaka om man har lovat. alla sätter alltid sig själv som mittpunkten, sig själv i centrum. man lever för att kunna göra sitt eget liv så bra som möjligt, och resten spelar inte så stor roll. självklart vill man att de i sin omgivning som familj och vänner också ska må bra, men säger en kompis att den har ont i magen så lägger man inte ner så mycket energi på att tycka synd om henne eller honom. däremot om man själv har ont i magen lägger man ner onödigt mycket energi på det, och går runt och tjatar om det ända tills det är över. man säger det gärna flera gånger så folk ska känna ett medlidande.
jag tar vissa saker för givet. jag tror att en människa ska göra precis som jag och tänka precis som jag, eftersom jag gör det? men så är det verkligen inte. de saker som jag tror är självklart att andra människor ska göra, gör de inte. de värdesätter inte samma saker som jag lika högt. 

men hur mycket man än tänker på att alla är olika, och har olika tankesätt kommer man alltid tycka sitt eget är bäst. man kommer alltid ha sig själv i centrum, man kommer alltid vilja att andra ska tänka som än själv och man kommer alltid bli irriterad när folk tänker i helt andra banor. men så är livet, och det är helt enkelt något man måste börja leva med. alla tänker olika, thats life 

 

Kommentarer
Postat av: frida

jag fårstår precis hur du tänker!

2009-03-15 @ 16:51:31
Postat av: julia

jag också. det märks tydligast när man faktiskt lägger ner energi på någon.. och inte får ett skit tillbaka..

2009-03-15 @ 21:41:49
URL: http://juliagoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0