18/2

jaa vad ska man skriva idag då ?
hade krim redovisning idag som inte var allt för seriös och som gick helt okej. vi satt i små grupper och berätta om var sitt ämne inom kulturkrockar. jag hade ju då barnuppfostran som faktist visade sig vara ganka intressant! vi delade ut enkäter där en av frågar va "om du skulle ta med dig en person av motsatt kön hem, för att sova över vart skulle han/hon få sova?"  alternativen var 1. i samma rum/säng 2. i ett annat rum 3. inte alls. av det svenska hade nästan alla svarat i samma rum/säng medan av de utlädska var det ingen som hade svarat i samma rum/säng. fick också ut av den ekäten att det faktiskt förekommer en del våld i hemmet, då man som barn har "gjort något fel" helt sjukt tycker jag.  men men, sånt är livet.

ska passa på att skryta lite också. fick nämligen tillbaka mitt svenskaprov igår om epik och lyrik och gissa vad, MVG på det! mitt första mvg i gymnasiet så nu kan jag känna mig lite stolt i alla fall.  nu hoppas jag bara att naturprovet går bra på fredag, så kan jag njuta fullt ut av sportlovet nästa vecka.

nej nu ska jag chilla lite vid datan, sedan blir det mat och plugg. suck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0