lång guidetur

hejsan hoppsan. kom nyss hem från att varit ute i ca 7 timmar :s vi var på en guide tur i 5 timmar och efter det var vi och kolla på ett tempel. guiden var en minst 100 årig gubbe som snacka lite halvbra engelska. jag gav upp redan efter första stoppet. vi gick in i olika tempel och han visade oss gatorna "bakom stan" allså där man egentligen inte går runt som turist. det var kul att se, men efter 5 timmars vandring hade man vääldigt ont i fötterna. jag hade ju inte direkt planerat för en hel vandringsdag när jag packa ner skor till den här resan. men men sånt får man ta. när turen äntligen var slut så var förstås våran vandring inte slut eftersom när man endå är så nära ett tempel kan man ju titta på det med tycker mina kära föräldrar så ja,vi kollade in det med. det var faktist ganska häftigt.
nu sitter jag och väntar på middag, och efter det ska jag väl sätta mig och plugga lite..

många har frågat mig hur vädret är här borta och JA, det är bättre än i sverige. det är ialla fall varmare. runt 20-25 grader. det har varrierat mellan sol och regn hela tiden, för det är ju faktist höst här också, även om deras höst har ungefär samma värme som en fin sommardag i sverige, vilket kan vara väldigt irriterande. varför kan inte vi få ha så bra väder?
jaja hoppas alla har det bra där hemma, så ses vi sen :D

utanför det första templet på guideturen vår unga(?) guide utanför ett annat tempel utsikt över kyoto två geishor big bad buddha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0