26/11

sitter just nu och knaprar på pepparkakor. när pepparkakorna och julmusten kommer ut i affärerna vet man att julen verkligen är på väg. den härliga julkänslan börjar komma smygande, hos de flesta. det ser man inte minst på julbelysningen som börjar sättas upp lite här och var. speciellt den i huddinge centrum . julgranen ställs fram och stjärnorna sätts upp i de små taken som sticker ut längs med väggarna. riktigt härligrt eller hur? nu är det bara jullovet som fattas, och julklapps inköpen. det här med julklappar är alltid lika intressant varje år. man vet aldrig vad man ska köpa men det slutar alltid med att man har köpt alldeles för mycket.  och bara det att man själv ska sätta sig ner och skriva en önskelista som man aldrig kommer på. det är som alla säger. när man var liten blev önstelistorna flera papper långa men nu? pengar är alltid bra, men mina släktingar brukar inte tycka att det är så jätte kul att ge, och jag förstår dom. inte ger jag pengar i julklapp till mina kompisar!? nej. hursomhelst så är julen den aboslut mysigaste tiden på året. alla är glada och livet leker. för tillfället.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Du kanske ska skriva upp den där bilbanan du alltid har snackat om.

2008-11-26 @ 15:49:15
Postat av: Anonym

pappa är rolig som vanligt...

2008-11-26 @ 22:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0